Het proces om te komen tot een akkoord en een coalitie in Noordenveld is gaande. Op basis van de verkiezingsuitslag gaat Gemeentebelangen Noordenveld voor twee wethouders in het nieuw te vormen college van burgemeester en wethouders. Dat Henk Kosters de ambitie en wil heeft om terug te keren was al langer bekend. De tweede kandidaat-wethouder van Gemeentebelangen is Kirsten Ipema. Uit meerdere kandidaten is de uiteindelijke keuze op haar gevallen.

Kirsten (1981) studeerde Technische Bedrijfskunde aan de Universiteit Twente en werkt momenteel als project- en teammanager bij ingenieursbureau Royal HaskoningDHV. Vanuit het verenigingsleven van Langelo kwam zij in aanraking met de politiek. Kirsten wil zich graag inzetten voor de samenleving en hoe kan dit beter dan als wethouder: “Ik vind het belangrijk dat mensen kunnen meepraten over wat er in Noordenveld gebeurt en hoe hun leefomgeving eruit ziet. Laten we samen onze gemeente nog mooier, duurzamer en gezonder maken”.