Tijdens de oordeelsvormende vergadering van de gemeenteraad van de gemeente Noordenveld mochten twee Gemeentebelangers hun maidenspeech houden. Nog net geen 100 dagen, namelijk 98, na installatie van de raad mochten Sander Renkema en Casper Colenbrander het woord voeren.

“Eigenlijk zou dit de maidenspeech van dhr. Strik zijn, maar aangezien hij niet aanwezig is, moet u het met mij doen” begon Casper zijn korte maar krachtige betoog over de wijziging van het bestemmingsplan aan de Scheidingsweg in Een. Twee agendapunten later mocht hij nogmaals het woord voeren, ditmaal over het project ‘Werken aan de Westerd’. “Na een voorproefje krijgt u nu het echte werk.” grapte Casper, met zijn 23 jaar veruit het jongste raadslid in de gemeenteraad van Noordenveld.

Tussen de agendapunten van Casper door was het de beurt aan Sander Renkema. “Het is ook mijn eerste keer dat ik hier mag spreken. Leuk om dit te kunnen doen” begon Sander, die aangaf dat hij voor het bestemmingsplan Norlingerweg 1 te Peize maar liefst 234 bladzijden moet lezen. “Het geeft maar aan hoe gedegen dit stuk door de ambtelijke organisatie is voorbereid.”

Beide heren mochten, evenals René de Vries, plaatsvervangend raadscommissielid van de VVD, na hun maidenspeech de felicitaties van de raad in ontvangst nemen.