Ze voelt zich een beetje als Alice in Wonderland. Kirsten Ipema is namens Gemeentebelangen nu een jaar wethouder in de Gemeente Noordenveld en dat bevalt haar goed. ‘Omdat elke dag zo leuk is’ volgens Kirsten. Naast haar leuke collega’s zijn het vooral de contacten met de inwoners van Noordenveld om de verbinding te zoeken en samen aan de slag te gaan, die haar aanspreken. Trots is ze op het feit dat er in gemeente Noordenveld als een van de weinige gemeenten in Nederland zelfstandig gestemd kan worden door inwoners met een visuele beperking. Want zegt Kirsten: ‘iedereen doet mee en iedereen telt mee’. Daarnaast verwacht ze veel van het onlangs ingevoerde wijkgerichtwerken. ‘Het betekent dat we dichter bij onze inwoners kunnen staan. Vaste gezichten in de wijk en ik denk dat we daar onze inwoners echt veel beter mee van dienst kunnen zijn’.