De gemeenteraad van Noordenveld heeft afgelopen woensdag na zes jaar trouwe inzet, bevlogenheid en hard werken afscheid genomen van Ryanne Meijer als raadslid namens Gemeentebelangen Noordenveld. Ryanne, bekend om haar positie midden in de samenleving van Noordenveld en haar actieve bijdrage binnen de lokale politiek, draagt het stokje over aan de 27-jarige Jochem Schaap uit Roden.

Ryanne Meijer heeft in de afgelopen jaren met hart en ziel haar rol in de raad vervuld. Echter, door de start van een nieuwe baan in januari, waardoor zij meer uren is gaan werken, vindt Ryanne dat ze niet langer de tijd en aandacht kan geven aan het raadswerk die het verdient. “Ik ben er niet de persoon naar om dingen half te doen. Bovendien ben ik moeder van twee prachtige kinderen en wil ik er meer voor hen zijn. Hoewel ik het raadswerk enorm ga missen, is dit een beslissing die ik moest nemen,” zegt Ryanne.

Scherpe blik

De fractievoorzitter van Gemeentebelangen Noordenveld, Richard Veurman, spreekt zijn betreuring uit over het vertrek van Ryanne: “We zullen haar kennis, enthousiasme en vooral haar scherpe blik enorm missen. Ryanne heeft vooral binnen de portefeuille Sociaal Domein en als voorzitter van de werkgroep Participatie een onmisbare bijdrage geleverd. We zijn blij dat Jochem Schaap in deze belangrijke fase bereid is de verantwoordelijkheid op zich te nemen als haar opvolger.”

Jochem Schaap, de opvolger van Ryanne, is klaar om zijn nieuwe rol binnen de gemeenteraad met enthousiasme te bekleden. “Het was onverwacht, maar ik zie het raadswerk als een geweldige kans om een bijdrage te leveren aan de gemeenschap van Noordenveld, met name op het gebied van jongeren, ruimtelijke ordening en het Sociaal Domein,” zegt Jochem over zijn benoeming.

De voorzitter van de kiesvereniging Gemeentebelangen Noordenveld Jeroen Kruims voegt toe: “Hoewel we het vertrek van Ryanne betreuren, zijn we verheugd Jochem te verwelkomen. Zijn leergierigheid en brede interesse, gesteund door zijn ervaring in ondernemerschap en opleiding binnen het sociale domein, maken hem een uitstekende toevoeging aan onze fractie.”

Frisse inzichten

Gemeentebelangen Noordenveld is Ryanne Meijer enorm dankbaar voor haar inzet en toewijding in de afgelopen zes jaar en wenst haar veel succes in haar verdere carrière. Tegelijkertijd kijken we uit naar de frisse inzichten en het enthousiasme dat Jochem meebrengt in zijn nieuwe rol.