Een volle zaal in het Wapen van Drenthe in Roden was het toneel van de Algemene Ledenvergadering van de Kiesvereniging Gemeentebelangen Noordenveld. Bestuur, wethouders, fractie en leden blikten terug op de goed verlopen verkiezingen. Penningmeester zette de financiële cijfers uiteen en de leden verleende het bestuur decharge voor het gevoerde beleid.

Afscheid

De ledenvergadering stond ook in het teken van afscheid nemen. Afscheid van Henk Kosters die na acht jaar wethouderschap een nieuwe uitdaging gaat zoeken. Maar niet voordat hij eerst gaat genieten van een periode van welverdiende rust en tijd met zijn vrouw, kinderen en kleinkinderen. Na lovende woorden van collega-wethouder Kirsten Ipema, fractievoorzitter Rikus Koopman en vicevoorzitter van Gemeentebelangen Albert Gelling sprak Kosters de aanwezigen toe en hij gaf hij de nieuwe fractie zijn wijze raad mee; alleen ga je sneller, maar samen kom je verder.

Ook in het bestuur werd er afscheid genomen. Gea Akker, sinds 2010 secretaris van de kiesvereniging, vond het tijd om na 12 jaar het stokje over te dragen. En ook Wim Stroetinga, voorzitter sinds 2014 nam afscheid van het bestuur.  Met een grote bos bloemen werd Akker werd bedankt. Stroetinga kon helaas niet aanwezig zijn. Na het afscheid werden Marjan van Erp en Jeroen Kruims door de leden unaniem benoemd als nieuwe secretaris en voorzitter.